Kungshamns IF - Munkedals IF

Anders Ralbring
Joacim Carhed
Niclas Talp

Sista matchen för säsongen och vi hade chans att knipa fjärdeplatsen, men då krävdes seger hemma mot Munkedal. Vi startar matchen bra, och jag tycker att vi är det bättre laget i första halvlek. Vi lyckas göra 1-0 genom Oscar Jonsson i 38:e min, men tyvärr så är vi ej på tå direkt efter målet, och Munkedal kvitterar till 1-1 precis innan paus. Känslan är ändå positiv i halvlek, och vi tror på seger om vi bara fortsätter som i första. Vi gör även första målet i andra genom Björn Syversen, men återigen lyckas Munkedal kvittera till 2-2, som också blir slutresultatet. Tyvärr så tröttnar vi i andra och vi har inte riktigt orken att avgöra matchen till vår fördel. Vi är ändå nöjda med att avsluta seriespelet med poäng efter en riktigt jobbig höst. Vi slutar till sist 7:a i tabellen med 30 poäng, och det får också anses som godkänt sett till alla skador mm i år. Det har varit än riktigt bra div 4 serie i år också, och vi har ett väldigt ungt lag till stora delar. Hoppas nu att alla killar knyter näven under vintern, så ser vi med tillförsikt fram emot nästa år.