Munkedals IF - Kungshamns IF

Daniel Mattsson
Jesper Mattsson
Joacim Carhed     Publik: 111

Vi mötte nykomlingen Munkedal i vår seriepremiär för året, och redan på förhand kunde man lista ut att här gäller det att ha blåställ på. Nykomlingar brukar ha bra energi i laget de första matcherna, och när matchen sen spelas på gräs så här i början på säsongen brukar det sällan gå att spela längs backen. Det här blev som sagt inte alls vår typ av match, utan mest långa bollar och kamp, men jag tycker vi gör det bra ändå. Vi krigar i 90 min och gör väl egentligen bara ett misstag i matchen, tyvärr för oss är Munkedal inte sena att utnyttja detta till 1-0. I slutet väljer vi att flytta upp och försöka skapa situationer i deras målområde, och i 84:e min trycker vi in kvitteringen till slutresultatet 1-1. Vi är nöjda med poängen för matchen kändes som ett lotteri och kunde gått hur som helst. Nu laddar vi om för att möta seriefavoriterna Ödsmål hemma på söndag.