Melleruds IF - Kungshamns IF

Hamid Ahmadi
Filip Thurn
Magnus Olsson

Förutsättningarna till denna match var som det varit det sista, många skadade/sjuka. Vi fick trots allt ihop 13 spelare med hjälp från 15/17 års laget. Tyvärr så åkte Filip fel och hamnade på Rådavallen i Lidköping, vilket gjorde att han bara kunde vara med sista 20 min. Men det var inte slut där, Ralen som ställde upp trots skada fick gå av efter en kraftig smäll på okbenet, och plötsligt var vi bara 11 spelare tills Filip kunde dyka upp. Lite jobbig situation då man inte visste hur länge Danne skulle orka som varit sjuk hela veckan, och Sebbe som startade trots stora problem med sina höfter. Ingen höjdare att åka och möta serieledarna med dessa förutsättningar direkt. Spelplanen var enkel, vi skulle ligga lågt och försvara oss, för att kontra och ta till vara på de lägen vi kunde få. Mellerud hade givetvis mycket boll men var oförmögna att få till något mål, och vi kunde hålla 0-0 i halvlek. I andra halvlek gör Mellerud 1-0 i 65 min, och även om det var rättvist så kändes det fruktansvärt tungt när killarna kämpat så hårt där ute på planen. Med tjugo min kvar dyker som sagt Filip upp och kan hoppa in med fräscha ben, vilket var behövligt. Vi får sedan tag i bollen på mitten på ett helt annat sätt och börjar skapa lite halvchanser, samtidigt som Mellerudspelarna mest ägnar sig åt domarens insats. Med drygt 10 min kvar får Max bollen till vänster i sextonmetaren, drar sin gubbe och placerar in bollen i bortre krysset. Hur snyggt som helst av denna 15 åring. 1-1 blir slutresultatet och vi var givetvis mer än nöjda med detta. Killarna visar upp en otrolig moral och ger aldrig upp, det är underbart att se. Alla ska ha beröm efter dagens match, men jag vill gärna hylla Max och Mohammad som inte ens är med i A-truppen (Än), men ändå går in och spelar som de varit med hur länge som helst.