Kungshamns IF - Melleruds IF

Lucas Göransson
Erik Lundin
Linus Hellgren

I hemmamatchen mot Mellerud inkasserade vi vår tredje raka förlust denna helg. Vi startar matchen bra, och vi har ett litet grepp om dem. Sedan när vi gör 1-0 efter en halvtimmas spel känns det riktigt bra. Så händer det som inte får hända, (vet ej för vilken match i ordningen) vi bjuder på både kvittering och ledningsmål innan paus. Givetvis är detta mycket jobbigt mentalt för oss, och även om vi är positiva i halvlek och fast beslutna att vända detta, så blir andra halvlek väldigt ängslig och stressad. Det blir ju heller inte bättre av att vi sedan bjuder på ytterligare mål till 1-3, där blir uppförsbacken allt för brant. I slutet pressar vi på ganska rejält och vi lyckas göra 2-3 och har även bud på kvittering, men kommer ej närmare än ett ribbskott. En tabell ljuger sällan och vi är helt enkelt för lätta att göra mål på för tillfället, det är detta vi måste jobba stenhårt för att rätta till. Som tur är för oss så kommer en DM match nu på måndag som vi kan använda som träningsmatch, och testa runt lite i.