IFK Åmål - Kungshamns IF

Lucas Göransson   80" Daniel Mattsson
Erik Lundin

Publik: 75

Lång bussresa och match mot IFK Åmål stod på programmet denna helg. Trots en del killar borta av diverse anledningar, fick vi ihop en bra 14 manna trupp. Tyvärr för oss blev dock Åmål en för svår nöt att knäcka denna dag. Killarna i Åmål var på ett strålande spelhumör och rullade upp oss gång på gång. Alla i KIF kämpade dock väl och gjorde så gott de kunde. Men Åmål var helt enkelt alldeles för bra för oss denna dag. Vår bästa period i matchen var i början av andra halvlek då vi reducerar till 1-3 och är väldigt nära 2-3. Kanske kanske hade matchen kunnat tagit än annan vändning om vi satt 2-3 målet, man vet aldrig. Alla som var med skall ha en stor eloge för att de kämpade i 90 min, och aldrig gav upp trots det stora Åmåls övertaget. Kan vi bevara den kämpaglöden och viljan till kommande matcher så bådar det trots allt gott.