Eds FF - Kungshamns IF

Erik Lundin
Lucas Göransson
      Publik:

I bortamatchen mot Ed startar vi ganska bra första 20-25 min, vi gör även 1-0 på en hörna av Jesper Lindskog rakt i mål. Men när sedan Jesper Mattsson får gå av pga skada efter 25 min tappar vi även spelet. Vi börjar slå långt med korta anfall som följd och Ed tar över mer och mer. Detta fortsätter även i andra halvlek och en kvittering hänger allt mer i luften. Som tur är så är vårt mittbackspar på hugget denna dag, och så även vår bästa spelare för dagen, Matte i mål. Matte... har ett par fantastiska räddningar, och när ej Ed lyckas få in bollen så får vi en omställning istället som Björn förvaltar till 2-0. Sett till matchbilden så var resultatet ej rättvist. Men vi var givetvis mycket nöjda att klara av att vinna trots att vi ej spelade bra. Nu får vi hoppas att vi kan höja kvaliteten till nästa match hemma mot Brålanda, för det kommer att behövas.