Morlanda GoIF - Kungshamns IF

Linus Hellgren   72" Jesper Lindskog
Joacim Carhed 87" Joakim Ramn
Sebastian Persson

Seger i DM-semifinalen mot Morlanda med 4-0 och vidare till final!

Vi startar matchen som vi gjort senaste tiden, lite trögt och har dåligt tempo i det vi gör på planen. Morlanda ligger lågt och väntar på slarv från oss, så de kan ställa om på sin vassa forward. Vi släpper till ett par tre frilägen första tjugo, och här kunde matchen tagit än annan vändning om inte Joakim Ramn hade varit så duktig i målet. I slutet av första så tröttnar Morlanda och vi har mer och mer boll på deras planhalva. Efter ca: 35min får vi frispark som Jesper slår och Filip Knoppar in 1-0 för oss. Detta blir också halvtids resultatet.

Andra halvlek rullar på som första, mycket boll för KIF spelarna, och vassa omställningar från Morlanda. I 60 min så slår Filip ett fint inlägg som Linus når högst på och sätter 2-0. Matchen rullar på, och i 77:e min får Gustav en fin genomskärare från Filip och sätter 3-0. Vi hinner även med att göra 4-0 genom Alex och få Ramn frilägesutvisad innan matchen är slut.

Grunden till segern idag var helt klart att vi tog tillvara på chanserna och Ramns storspel i mål, även Filips insats var en stor bidragande orsak. Nu hoppas vi på finalen mot Grebbestad eller Oddevold som förhoppningsvis kan dra lite folk till läktaren på Kungshamnsvallen.