Kungshamns IF - IK Svane

Martin Pettersson   67" Johnny Arvidsson
Rickard Sivertsson   88" Filip Thurn
Filip Thurn

I omstarten av serien kom serieledande Svane på besök till Kungshamnsvallen, en inte helt lätt match på förhand. Det märktes att det var länge sedan vi spelade sist, det var mycket slarv med till synes lätta pass och mottagningar. Vi såg även lite stressade och obekväma ut på planen. Svane ägde mycket boll i första halvlek, men de skapade inte så mycket mer än några farliga frisparkslägen. Vi mäktade ej heller med att skapa mer än någon halvchans. I andra blir det något bättre från vår sida, och spelet med boll jämnar ut sig. Svane har ett par lägen, men vi skapar nog kanske de farligaste, med en frispark i ribban, en retur framför mål efter ytterligare en frispark, plus två frilägen. Men matchen slutar 0-0 som väl får anses som rättvist ändå. 10 raka utan förlust och en mycket bra match defensivt. Offensivt kan vi mycket bättre än så här då vi borde gjort minst 1 mål denna dag, Även spelet med boll kan höjas avsevärt.