Kungshamns IF - Skärhamns IK

Rickard Sivertsson
Albin Karlsson
Gabriel Roos     Publik: 125

Skärhamn hemma på ett blåsigt Kungshamnsvallen gav tre poäng.

Det kändes skönt att äntligen vinna efter två förluster och en oavgjord de sista tre matcherna.

Vi startar i motvind första 45 min, men det ska egentligen inte påverka oss då vi vill rulla bollen längs backen. Trots det försöker vi slå den avgörande passen väl tidigt, istället för att ha tålamod och spela oss längre upp i banan. Från bänken kändes det som vi var lite passiva och bekväma i många situationer. Men vi är det spelförande laget och det är vi som håller i taktpinnen halvleken ut, som slutar 0-0. I andra räknar vi med att medvinden skall göra att vi får ännu mer tryck framåt. Men vi är faktiskt ganska uddlösa och har inte tillräckligt fokus i vårt anfallsspel. När Filip (kom ej loss från jobbet) hoppar in med 30 min kvar sprider sig ett lugn i laget och vi får mycket längre anfall. Till slut lyckas vi även göra ett par baljor vilket var rättvist. Vi tar tre poäng vilket var viktigt, men vi kan bättre och alla kan höja sin prestation. Nurmi var bäst för dagen men även Gustav ska framhållas, och Filips inhopp så klart.