Stångenäs AIS - Kungshamns IF

Lucas Göransson   58" Jesper Lindskog
Erik Lundin
Albin Karlsson

Matcherna mot SAIS har de senaste åren varit en av höjdpunkterna under säsongen. Men just den här var, förutom äran, betydelselös för oss. Och även om vi inte ville förlora så märktes det att SAIS hade mer att spela för än oss. Det blev ingen jättematch med div 4 mått mätt, utan mest kampmoment över hela banan. Matchen gick hela tiden i perioder mellan lagen, och slutar broderligt 2-2, där våra mål görs av Johan och Gustav. Vi är nöjda med poängen, och även säsongen där vi tar en fin tredjeplats. Vi har visat att vi är ett svårslaget lag med en bra defensiv organisation, däremot kan vår offensiv bli mycket bättre, och hade vi gjort mer mål så är jag övertygad att vi hamnat på första eller andra plats i serien. Nu gör ju inte detta någonting då målet var att undvika bottenstriden, och att bygga ett nytt lag inför framtiden. Hoppas att alla i laget är motiverade att köra vidare nästa säsong så vi får lite kontinuitet i laget, då kan detta bli riktigt bra på sikt. Vill passa på att tacka alla ni som  stöttat oss i både med och motgång, så väl i hemma som bortamatcher. Stort Tack!