Kungshamns IF - Stångenäs AIS

Albin Karlsson     Publik: 200

KIF´s bästa spelare för dagen, Matte & Alex
Ralen & Mats

Då var det dags för seriepremiär,något man går och väntar på hela vintern. Den skulle spelas i Brastad på lördag egentligen, men blev flyttad till Kungshamnsvallen och fredag klockan 19:00 som ny tid. Det har känts på slutet att vi börjar att hitta rätt med hur vi vill spela, men tyvärr är inte alla tillbaka än + att vissa inte är 100% efter sjukdom och skador. Så rent ärligt visste vi nog inte riktigt var vi stod inför matchen.

Jag tycker att vi är det bättre laget i första halvlek och att det är vi som försöker föra spelet, SAIS satsar mest på långa bollar bakom vår backlinje för att sedan sätta tryck, något som jag tycker vi har full koll på så långt. Vår offensiva trio, ihop med mittfältet oroar gång på gång SAIS försvar, utan att skapa den där riktiga farligheten. Men till slut rinner Jesper igenom och gör 1-0, fint framspelad av Sebbe. Att det skulle bli matchvinnande var det nog ingen som tänkte just då, men jag tycker att det var ett full rättvist resultat i halvlek.

Vi pratar mycket om att vårda boll i halvlek och att fortsätta att vara aggressiva högt upp i banan. Detta misslyckas vi med kapitalt och vi blir rejält tillbakatryckta i andra halvlek. Det är SAIS för nästan hela pengen, så när som några farliga omställningar från vår sida. Vi visar trots allt stort hjärta och en härlig fighting spirit ända till slutet. Och med ett formidabelt målvakspel från planens gigant denna kväll (Matte J) så lyckas vi bärga de tre poängen.

En härlig start på årets seriespel, där jag är övertygad om att vi kommer bli bättre och bättre ju längre serien sträcker sig. men vi måste ha tålamod, vi har ett väldigt ungt lag och det kommer blandas och ges i prestationerna. Forza KIF