Ödsmåls IK - Kungshamns IF

Fredrik Helgesson   48" Jesper Lindskog
Gabriel Roos   63" Björn Syversen
Rickard Sivertsson 78" Joacim Mattsson

Ödsmål på bortaplan visste vi på förhand skulle bli en svår nöt att knäcka. Det var också Ödsmål som tog tag i matchen från start. Vi hade väldigt jobbigt första 20 min där vi var tvåa i de flesta situationer på planen. Vi lyckas hur som helst göra 0-1 på en omställning genom Lucas, och efter det så jobbar vi oss sakta men säkert in i matchen. Tyvärr så släpper vi även in ett mål i första halvlek när vi inte får undan bollen och det blir lite virrigt i eget straffområde. Men1-1 i halvtid får vi vara nöjda med. I halvtid försöker vi rätta till ett par saker, och jag tycker vi gör en mycket bättre andra hälft. Vi är mer beslutsamma och går in tuffare i närkampsspelet, vi har även bra fart i omställningarna och sätter Ödsmåls lite sega backlinje på prov ofta. Vi lyckas även göra både 1-2 och 1-3 genom Rickard och Helge. Men tyvärr så räcker inte detta då vi blir lite ängsliga på slutet och har svårt att döda tid, Ödsmål får bra tryck sista tio genom sina duktiga forwards, och gör både 2-3 och 3-3, vilket blir slutresultatet. Vill tillägga att jag är mycket besviken på domarinsatsen i framförallt andra halvlek, men det brukar jämna ut sig genom seriens gång, så det är bara att bita ihop. Hur som helst, 1 poäng är vi nöjda med, och 7 p på de tre senaste, trots mycket killar borta, är riktigt bra, kul att de som får chansen även tar den. Nu fortsätter vi jobba hårt. Forza KIF.