Kungshamns IF - Högsäters GF

Rickard Sivertsson
Emil Ingvarsson
Gustav Rödström     Publik: 180

Vi hade stor förhoppning att ta tre poäng innan matchen, men ska vara nöjda att vi fick en poäng efter två håglösa halvlekar mot Högsäter.
Den stora skillnaden mellan lagen var deras löpvilja och kämpaglöd mot vår ovilja att gå in i närkamp, och att inte springa i onödan. Tyvärr var det väldigt få som kom upp i normal standard idag, men så är det ibland, och det är viktigt att ta poäng även när allt inte stämmer. Visst fanns det tendenser till bra spel, men allt som oftast blev det en för dålig touch på bollen,  en dålig mottagning eller ett felbeslut i passningsspelet. Vi kan bättre och jag hoppas alla är revanschsugna på onsdag när vi möter Svane borta, för då måste vi visa helt andra takter om vi ska ha en chans till poäng. Bäst för dagen var de båda målskyttarna Johan o Lucas.