Kungshamns IF - Herrestads AIF

Tid: 19:00
Plats: Kungshamnsvallen

Anders Ralbring - Alexander Berntsson - Björn Syversen - Sebastian Roos
Erik Lundin - Albin Karlsson - Jesper Lindskog - Gustav Rödström - Lucas Göransson
Sebastian Persson
Joacim Carhed   22" Björn Syversen
Christoffer Persson   75" Lucas Göransson

De yttre förutsättningarna var väl inte på topp till denna match med en byvind på 20 m/s i planens längdriktning. Ett tag var vi också osäkra på om vi skulle få ihop 11 spelare då det varit ett riktigt manfall denna vecka. Som tur var löste sig spelarbiten och vi kunde ställa upp med två avbytare t.o.m. Vi startade matchen i medvind, något som vi borde haft fördel av, men tyvärr så var Herrestad det bättre laget i första halvlek. Vi fick inte igång något spel över huvud taget, och när vi väl vann boll så tjongade vi i väg den utan större eftertanke. Vi ska vara nöjda att det stod 0-0 i halvtid, men nu trodde man att Herrestads spelövertag skulle öka till andra, då de fick vinden i ryggen. Men här skiftar matchen karaktär och vi tar faktiskt över i andra och spelar stundtals riktigt bra fotboll, det är väl bara synd att vi inte lyckas göra något mål men så är det ju ibland. Som sagt, efter förutsättningarna är vi jättenöjda med en poäng, och att vi bara förlorat en hemmamatch i år är riktigt starkt. Till nästa match hoppas vi att det återkommer några killar till i truppen från avstängningar, resor, skador, och sjukdom, för alla kommer behövas sista matcherna om vi ska lyckas försvara vår fina tredjeplats i tabellen.
Forza KIF