Herrestads AIF - Kungshamns IF

Gustav Rödström
Albin Karlsson
Gabriel Roos     Publik: 150

Vi var ganska optimistiska inför mötet med Herrestad, trots att vi visste att de förmodligen är seriens bästa lag. Vi startar matchen bra, och första 20 min har vi bra koll bakåt, plus att vi får några halvfarliga omställningar. Killarna försöker att rulla boll, och det är ju då vi är som bäst. Efter 25 min kommer dock Herrestads ledningsmål, vi står lite för högt med backlinjen, plus att Matte tvekar i mål, vilket resulterar i att Knutsson rinner i genom och enkelt placerar in 1-0. Här har vi en läxa att lära. Efter målet är det mycket kamp på mittbanan och Herrestad är det något bättre laget, men 1-0 står sig till paus. Andra halvlek startar som första slutade, mycket ställningskrig, men Herrestad är något piggare än oss. Tyvärr så kommer 2-0 på en sylvass omställning när vi börjar ta över lite. Trots detta så ger vi inte upp utan krigar på frenetiskt för en reducering, men en kombination av uddlöshet och bra försvarspel av Herrestad gör att vi går mållösa denna dag. Istället kan Herrestad kontra in ett mål till och vinner fullt rättvist med 3-0. Alex kvitterar ut överbetyg i backlinjen, sen visar Filip att han har otroligt mycket att bidra med när han blir varm i kläderna. Vi tar nya tag på Lördag hemma mot Färgelanda.