Brålanda IF - Kungshamns IF

Gustav Rödström
Albin Karlsson
Sebastian Roos     Publik: 190

Vi lyckades ta alla 6 p mot Brålanda efter 2 vinster på mindre än en vecka. Trots att vi vann hemma sist så var man lite orolig inför denna bortamatch, då det alltid är marigt att möta samma lag så tätt i följd. Det första som händer i matchen är ett friläge för Brålanda som Matte är snabbt ute och avvärjer. Efter det tar vi tag i spelet och rullar boll som vi vill göra, men vi är lite tröga och tempofattiga samtidigt som Brålanda ligger lågt och lurpassar för omställningar. I 17 min så gör vi 1-0 när Filip fiskar in bollen vid kortlinjen efter hörna, och Björn kommer framrusande och trycker dit inspelet med pannan. Efter målet så tar Brålanda över under en 10 min period och vi väljer att försöka ändra matchbilden, vi plockar ut Lucas sätter in Helge för att få bollhållning högre upp, och vi tar in Gustav istället för lite mer defensiva Emil. Men resten av halvleken spelas klart utan några större farligheter.

I starten av den andra halvleken är vi återigen inte med och efter 2 min har Brålandas snabbe forward sitt andra friläge i matchen, och nu rullar han säkert bollen i mål till 1-1. Det känns som om detta blev något av ett uppvaknande för oss, för efter deras 1-1 mål så tar vi över fullständigt och har en riktigt bra halvtimme. Vi skapar väldigt mycket under denna period och har ett fint kombinationsspel på hela plan, och alla är delaktiga i anfallsspelet. Gustav visar att formen håller i sig och gör två snabba mål i 52 + 55 min. Det första löper han igenom centralt och det andra avslutar han Johans fina framspelning kliniskt i burgaveln. I 64 min gör vi även
1-4 efter hörna, och målgörare med pannan är Alex. I och med 1-4 målet så dör väl matchen lite, vi fortsätter skapa en handfull möjligheter till, men sista målet blir en reducering till 2-4 på ett skott utifrån. Alla får med beröm godkänt idag från första till sista man.

Den här våren har överträffat alla förväntningar faktiskt, och killarna har varit fantastiska, 9 raka matcher utan förlust tyder på en god moral inom gruppen. Hoppas vi kan fortsätta på denna väg även i höst, men vi ska inte sätta orimliga krav, utan målsättningen är fortfarande att inte bli inblandade i bottenstriden. Trevlig sommar!