Kungshamns IF - Brålanda IF

Fredrik Helgesson   44" Lucas Göransson
Joacim Carhed 90" Mattias Jansson
Albin Karlsson

Inför matchen mot Brålanda valde vi att vända vår mittfältstriangel och spela med två offensiva och en defensiv mittfältare. Syftet med detta var att få med mer folk i anfallet, något som vi saknat vissa matcher. Vi startar otroligt bra, och första 40 min spelar vi vår bästa fotboll för året, vi är fulla av energi, löpvilja och alla vill vara delaktiga i spelet. Stundtals får faktiskt inte Brålanda låna bollen överhuvudtaget. Vi startar målskyttet genom Filip i 8 min, sedan gör Jesper 2-0 i 21 min och sätter en straff fram till 3-0 i 34 min. Tyvärr så blir vi väldigt bekväma efter detta och Brålanda får till en reducering i 44 min och 3-1 står sig i paus.

Inför den andra halvleken  pratar vi på att fortsätta som vi började matchen, vi skulle rulla runt, ha tålamod och inte släppa in Brålanda i matchen. Och vi sa att första 15-20 min var nyckeln till detta. Men när andra halvlek startar så sitter många kvar i omklädningsrummet och funderar på vad de ska göra efter matchen. Vi tillåter deras duktige forward att göra ytterligare en reducering till 3-2 i 64 min, efter det så höjer vi oss väl en aning igen, men vi är faktiskt ganska loja genom hela andra halvlek. Vi ska vara väldigt nöjda att vi vinner till slut, och även om vi är det klart bästa laget sett till 90 min, så har vi inte råd att gå på halvfart, det har inget lag i denna serie. Hoppas nu att alla är taggade till att göra 90 min istället för 40 i returmötet på måndag, för en sak är säker, de kommer sälja sig dyrt på hemmaplan. I dag vill jag framhålla Gustav som gör en fantastisk match trots sina blott 16 år fyllda. Men alla ska ha en klapp på axel för de första 40 min, men även lite kritik för andra halvlek. Forza KIF.