Kungshamns IF - Bengtsfors IF

Lucas Göransson
Joacim Carhed
Erik Lundin     Publik: 87

Det var för oss en viktig match hemma mot Bengtsfors, då vinst skulle innebära häng på andraplatsen och förlust skulle innebära att vi kunde bli indragna i bottenstriden. Det är en mycket jämn serie, och beroende på hur det går i div 3 så kan så många som fem lag ligga skrynkligt till.

Vi startar matchen optimistiskt och lyckas göra 1-0 redan i första minuten, framförallt ser vi piggare ut än Bengtsfors första 20 min. Men sen tycker jag att Bengtsfors tar över och vi går lite på halvfart. Det blir lite halvchanser åt båda håll, men resultatet står sig halvleken ut. I andra så ligger vi lite lägre med laget och samtidigt går Bengtsfors fram med mycket spelare vilket ger oss ypperliga omställningslägen. Hade vi varit lite mer fokuserade på sista tredjedel så hade vi mycket väl kunnat gjort både två och tre mål i andra. Istället blir det som det ofta blir att det lag som ligger under får till en forcering på slutet med flera farliga lägen som påföljd. Men med både tur och skicklighet så rider vi ut stormen. Som helhet gör vi återigen en klockren insats defensivt, men vi kan lite bättre framåt.