Bengtsfors IF - Kungshamns IF

Gustav Rödström 55" Fares Qadri
Gabriel Roos
Fares Qadri     Publik: 50

Det kändes inte som förutsättningarna var på topp inför mötet mot Bengtsfors, första matchen på gräs för året, och halva start elvan från de inledande matcherna borta. Men det innebar även möjligheter att för de som fick chansen att visa vad de går för.I inledningen av matchen så hänger vi inte med riktigt, Bengtsfors styr spelet och har mycket boll. Vi å andra sidan har svårt med positionsspelet och kommer ofta sent in i situationerna. Det vi lyckas bra med är några omställningar och det är på en sådan som 0-1 målet kommer till genom Lucas som skjuter via deras back i mål. Efter det jämnar spelet ut sig resten av halvleken, men Bengtsfors är fortfarande det något bättre laget.

I andra halvlek hinner vi knappt bänka oss innan vi gör 2-0 genom Albin på ett fint inlägg från Lucas som Helgesson skarvar på bortre stolpen där Albin dyker upp. Denna halvlek blir till stora delar ett krig på en plan som mest liknade en leråker. Spelet böljar fram och tillbaka, och bägge lagen skapar lägen till fler mål, men 0-2 står sig matchen ut.

Det var en härlig inställning på killarna, och ungdomarna tog verkligen för sig på ett sätt jag inte sett tidigare. Sen att vårat eget spel lyste med sin frånvaro till stora delar är inte så konstigt med alla omdisponeringar i laget. Två nya mittbackar, en forward på högerback, Jocke på vänsterbacken, nyss hemkommen efter ett år i USA (landade på torsdagen) och helt nytt defensivt mittfält. Lägg där till Helgesson på topp som vi lånat in från H/B. Kort och gott en kämpa match som gav 3 poäng. Forza KIF