Grebbestads IF - Kungshamns IF

Adam Orstam
Sebastian Persson
August Wallström     Publik:

I vår första tränings match för året mötte vi Grebbestad  från div 2,och de gav oss en lektion i fartfylld fotboll. Tyvärr så blev flera start spelare sena till matchen så det var lite si och så med uppvärmningen, detta kan vara en av anledningarna att vi inte hängde med första 20 min. Under den perioden gör GIF 2 mål och skapar mängder chanser. Sen kommer vi igång lite och flyttar upp spelet, men gif är klart bättre än oss halvleken igenom. I andra halvlek hinner vi inte sätta oss ner på bänken innan gif gör 3-0 efter slarv från vår sida. Mellan 50 min och 70 min har vi väl vår bästa period, här lyckas vi också reducera till1-3 genom Plava efter en fin prestation av Nurmi. På slutet rycks matchen sönder av alla byten, men Grebbestad lyckas peta in tre bollar till och vinner fullt rättvist med 6-1. Det märktes att det var vår första match för året och allt kan bara bli bättre.