Kungshamns IF - Vänersborgs IF

Johnny Arvidsson - Anders Augustsson
Jimmie Larsson
Erik Andréasson - Robin Eriksson - Arber Plava
Lukas Göransson                                                           32" Alexander Berntsson
Anders Ralbring   34" Arber Plava
Jesper Lindskog 64" Anders Ralbring
Adam Orstam
Viktor Kirsby
Martin Pettersson     Publik: 100

Det var lite av en måstematch hemma mot Vänersborg IF, och jag tycker vi tog tag i matchen redan från start. Vi låg rätt i positionerna med hela laget och när bollen kom in i ytan var vi väldigt aggressiva. Detta resulterade i många fina omställningslägen vilket bäddade för våra två mål (1-0 Plava 2-0 Robin) Det enda som inte kändes riktigt bekvämt i första halvlek var alla fasta situationer som VIF skapade, för där kändes de vassa. I andra vill vi fortsätta spela med samma höga aggressivitet, och det gör vi till en början. Men ju längre matchen lider desto längre bak hamnar vi med laget. VIF lyckas i den 61 matchminuten reducera till 2-1 efter att vi glömt att ta djupet efter en nickduell. Efter det har vi ett gyllene läge att göra 3-1 och kanske punktera matchen, men tyvärr får vi se bollen smita utanför öppet mål. Vänersborg flyttar fram mer och mer folk på slutet och på tilläggstid får de en frispark på mittplan som de lyfter in i vårt straffområde, det blir duell som vi inte riktigt når utan bollen skarvas förbi en chanslös Matte i mål. Jag tycker vi var värda tre poäng denna dag och att killarna gör en bra match, men fotboll är inte alltid rättvist och vi får vara nöjda med poängen och blicka framåt.