Kungshamns IF - Skoftebyns IF

William Nurmi - Alexander Berntsson - Amandus Andersson - Björn Syversen
Jesper Lindskog - Oscar Jonsson - Anders Augustsson - Felix Hansson
Jimmie Larsson - Robin Eriksson
Lukas Göransson                                                  68" Jimmie Larsson
Joacim Mattsson
Sebastian Persson
Viktor Lundin
Markus Ingvarsson
Joakim Ramn     Publik: 150

Då var hösten igång och vi började mot Skoftebyn som vi lyckades vinna mot i premiären. Skoftebyn får ett bra tryck på oss redan från start och skapar många fasta situationer på vår planhalva som hela tiden oroar, och de tar även ledningen redan efter 8 min på hörna. Det dröjer väl 25-30min innan vi får igång något anfallsspel. Efter 35 min får vi en frispark som Jimmie fint lyfter in och där håller Robin sig framme och knoppar in kvitteringen. Inte långt efter har även Felix en jättechans att göra 2-1 men han får inte riktigt träff på bollen och den smiter på utsidan. 1-1 står sig i paus och det kändes väl då som att vi skulle kunna kriga till oss en poäng. Men som i så många andra matcher så orkar vi inte längre än 65-70 min, utan där tar bensinen slut på många. När Skoftebyn får 2-1 i 75 min (straff)så försöker vi ändra och flytta fram positionerna men vi har som sagt inte kraft nog att skapa något, istället ökar de på till 3-1 strax innan slutet och vinner matchen rättvist men inte mer.