Kungshamns IF - Stångenäs AIS

Anders Ralbring   59" Jimmie Larsson
Jesper Lindskog 85" William Nurmi

Publik: 250

Äntligen seger i derbyt hemma mot SAIS. Det kändes otroligt skönt med tre poäng efter att gott poänglösa länge trots bra spel flera matcher. Jag tycker att vi tar tag i matchen redan från start och skapar ett antal bra målchanser, men som så många gånger förr vill inte bolluslingen in. SAIS känns hela tiden farliga i sina omställningar men vi har bra koll i de bakre leden. Första halvlek slutar 0-0 lite snopet för oss då jag tycker att vi borde gjort något mål i första. Andra halvlek är en jämn historia och det känns som det kan sluta lite hur som helst, vi fortsätter skapa målchanser och den klaraste får Johnny, men han är lite ur balans och skjuter utanför i bra läge. Till slut dyker i alla fall läget upp när deras sista man snubblar på bollen och en för dagen stekhet Izzu håller sig framme och kan rulla in 1-0. Matchen fortsätter att vara jämn och i minut 78 får vi med oss ytterligare ett mål, när SAIS gör självmål. Nu känns det mycket bra för vår del men SAIS har ej gett upp utan kämpar på och får en straff i 85 min som de förvaltar till 2-1. Nu blir det väl lite nervigt på slutet men de lyckas inte skapa något mer, matchen slutar med hemmaseger. Helt rättvist faktiskt då vi var snäppet bättre än dem denna kväll. Bäst i dag var Mattias Jansson och Izudin Velic.