Lunden Överås BK - Kungshamns IF

Alexander Berntsson - Anders Augustsson
Felix Hansson
Erik Andréasson - Izudin Velic - Arber Plava
Lukas Göransson                                                                33" Felix Hansson
Martin Pettersson   47" Arber Plava
Jesper Lindskog 62" Robin Eriksson
Anders Ralbring
Adam Orstam     Publik: 75

Då var det dags för en ny drabbning, och denna gång var det Lunden som stod för motståndet. Förutsättningarna var enkla, vi behöver poäng och på förhand skulle jag vara mer en nöjd med en pinne. Till skillnad mot tidigare matcher tar vi kommandot direkt från start och spelar vår hittills bästa fotboll för året. Vi får utdelning redan efter 12 min då Erik håller sig framme och stöter in bollen efter en tilltrasslad situation i deras straffområde. Efter det fortsätter vi att rulla boll lugnt och metodiskt och den stora generalen är Felix som hela tiden är spelbar på mitten. Efter 18 min hittar Felix Plava med en genomskärare på djupet, Arber tar med sig bollen i farten och placerar in 2-0. Vi fortsätter att spela fin och vägvinnande fotboll efter 2-0 och vi skapar ytterligare några halvchanser utan att sätta dit den. Istället gör Lunden ett dubbel byte redan efter 25 min för att förändra matchbilden. Nu satsar de mer och mer på lång bollar på sina duktiga forwards, och på en sådan går vi bort oss lite och vips så är det 1-2. Lite surt faktiskt och i mina ögon var det inte rättvist men sådan är ju fotbollen. I halvlek byter vi ut Felix som ej är redo för mer en 45 min och med de knäproblem han haft vill vi inte riskera något. Tyvärr så kommer vi inte upp alls i nivå spelmässigt i andra halvlek. Arber gör i och för sig 1-3 direkt på hörna i 47 min (en riktig delikatess) men efter det tröttnar vi betänkligt, det är dock föga förvånande då många inte är fysisk där de borde vara efter skador och sjukdomar. Lunden fortsätter att pumpa lång bollar mot forwards och sätter oss på prov halvleken igenom 2-3 gör de i 52 min och 3-3 i minut 70. De har även bud på fler mål men vi krigar på bra, Sista tjugo flyttar de upp allt mer folk vilket ger oss många bra omställningslägen men vi har inte riktigt kraften att förvalta dessa.

Denna match var ett stort fall framåt och jag hoppas att alla kan börja köra på för fullt fram över och inte minst att Felix kan fortsätta spela, då kommer vi ha stora möjligheter att börja plocka tre poängare.