Kungshamns IF - Kortedala IF

Jimmie Larsson - Anders Augustsson
Robin Eriksson
Izudin Velic - Erik Andréasson - Arber Plava
Lukas Göransson                                                                 12" Robin Eriksson
Sebastian Persson
Adam Orstam
Jesper Lindskog
Johnny Arvidsson
Martin Pettersson
August Vallström     Publik:  100
Markus Ingvarsson

I första hemmamatchen för säsongen ställdes vi mot ett otroligt fysiskt starkt Kortedala. Vi valde att starta matchen i 17s/m motvind, vilket skulle visa sig vara en taktisk katastrof då vinden mojnade helt i halvtid. Kortedala fick ett rejält tryck på oss, och med sin kraftfyllda fotboll och vinden i ryggen satte de oss på prov om och om igen. Vi kom absolut ingenstans denna halvlek, och istället för att spela bollen snabbt längs backen tjongade vi bollar som hela tiden bröts på mittplan. Efter en halvtimmes spel ungefär  orkade vi inte stå emot mer utan släpper in både 0-1 och 0-2. Som tur var lyckades vi hålla detta till halvtid trots ytterligare bra lägen från deras sida.

I andra spelar vi upp oss betydligt och man kan i alla fall urskilja lite tendenser till spel, tyvärr fattades både energi och rätt fokus idag och vi skapar mycket lite i anfallsväg. Men vi jobbar hårt och försvarar oss bra trots att vi flyttar upp mycket folk.

Tyvärr märktes det att vi led hårt av sviterna efter urladdningen mot Skoftebyn, många tongivande spelare har ej kunna gott för fullt på träningarna i veckan det kan vara ett svar på denna mediokra insats av oss. Ska också säga att Kortedala spelade riktigt bra denna match.