Kungshamns IF - Kärra KIF

August Vallström
Anders Ralbring
Adam Orstam     Publik: 100

Hemmamatch mot Kärra och 3 viktiga poäng på spel efter att vi kammat noll 3 matcher i följd. Kärra börjar riktigt bra och vi hänger inte med inledningsvis, och tyvärr utmynnar detta också i ett självmål efter 2 min. Sen tar det väl ytterligare 10-15 min innan vi kommer igång och jämnar ut spelet. Vi har mycket boll resten av halvleken, men Kärra är hela tiden farliga i sitt omställningsspel och vi har svårt att skapa de där riktigt heta målchanserna.

I andra har vi ännu mer boll och Kärra tröttnar ju längre matchen lider, och i denna halvlek skapar vi lägen för minst ett mål, men det vill sig inte. Vi har lite för lite tålamod i andra halvlek också, och stressar med avgörande pass och avslut. Jag tycker att vi gör en bra match defensivt och att alla jobbar hårt, men det offensiva spelet räcker inte riktigt till denna dag.