Gunnilse IS - Kungshamns IF

Rickard Sivertsson 94" Felix Hansson
Sebastian Roos

Publik: 150

Mot Gunnilse på en mycket fin Hjällbovallen gör vi vår bästa match i höst och en av de bättre under hela säsongen. Vi valde att spela ett mycket rakare spel med mindre passningar på egen planhalva. Detta ledde i sin tur till mycket färre misstag och bolltapp i farliga lägen. Tyvärr för vår del lyckas Gunnilse ta ledningen i 44 min. Det är efter en fin kombination längs deras högerkant, där till slut bollen placeras in till stolpen otagbart för en annars storspelande Matte. Vi jagar på hela matchen för kvittering men en blandning av oförmåga och otur gör att vi även denna match blir poänglösa. Hela laget skall ha cred för sin moral och offervilja, försvarsspelet var bra men anfallsspelet måste bli vassare till nästa helg då det är derby mot SAIS.