Kungshamns IF - Gunnilse IS

Johnny Arvidsson - Anders Augustsson
Felix Hansson
Erik Andréasson - Izudin Velic - Arber Plava
Amandus Andersson                                                                37" Alexander Berntsson
Joakim Ramn
Jesper Lindskog
Anders Ralbring
Adam Orstam
August Wallström     Publik: 125

Inför hemma matchen mot Gunnilse kände vi oss riktigt förhoppningsfulla om att vi skulle kunna ta våra första poäng på hemmaplan.

Jag tycker att vi startar matchen optimistiskt och försöker rulla boll. Men tyvärr missar vi på mittplan efter tre minuters spel och blir straffade direkt då de gör 0-1. Sedan är matchen väldigt jämn spelmässigt fram till 37 min då Gunnilse får straff och vi får Alex frilägesutvisad.(Väldigt hårt dömt av domaren då Alex slänger sig och täcker skott med påföljd att bollen tar på armen som han har intill kroppen. Vissa hade friat helt andra dömt straff och kanske givit gult. Men nu blev det straff och rött). Gunnilsespelaren gör inget misstag utan sätter 0-2 vilket blir halvtidsresultatet. Vi pratar i omklädningsrummet om att inte ge upp utan att kämpa på i andra. Nu blir det väl lite si och så med inställningen på vissa håll tyvärr, och det i kombination med att vi väljer att spara lite spelare inför nästa vecka mot SAIS istället för att plocka av de som var tröttast gör att Gunnilse kan husera fritt i andra halvlek och göra 6 mål till.

Denna match är bara att glömma och nu gäller fullt fokus på nästa veckas match.