IK Arvika Fotboll - Kungshamns IF

Johnny Arvidsson - Anders Augustsson
Jimmie Larsson
Robin Eriksson - Erik Andréasson - Arber Plava
Lukas Göransson                                                          25" Lucas Göransson
Martin Pettersson
August Vallström
Sebastian Persson
Sebastian Roos     Publik:

Vi åkte till Arvika i hopp om att ta vår andra trepoängare, men vi kammade tyvärr noll efter en medioker insats. Första 15 min var väl okej , men efter deras mål i sextonde minuten så tappar vi allt. Tyvärr så får även Anders utgå inte långt efteråt och där tappar vi en kille som är så viktig för moralen i laget plus att vi får göra ommöbleringar som inte var optimala denna dag. Vi lyckas hur som helst hålla 0-1 till paus och känslan var att kunde vi bara öka tempot lite lite till så skulle vi vända detta. Men andra halvlek blev faktiskt en enda lång plåga. Arvika gör både 2-0 och 3-0 innan Erik reducerar på slutet och jag tror inte vi vann så mycket som en närkamp denna halvlek. Arvika var ett lag med 11 lojala lag spelare där alla offrade sig för varandra, medans vi mest stod och tittade på och undrade vad lagkompisen skulle hitta på. Vi kan bara konstatera att det kommer behövas en rejäl attityd förändring om vi ska ha någon som helst chans på fredag mot Kärra.
Forza KIF