Kungshamns IF - Ahlafors IF

Oscar Jonsson - Anders Augustsson
Jimmie Larsson - Johnny Arvidsson - Robin Eriksson
Izudin Velic
August Wallström                                               25" Amandus Andersson
Anders Ralbring   63" Anders Augustsson
Sebastian Roos   80" Johnny Arvidsson
Lucas Göransson   82" Anders Ralbring
    90" Mattias Jansson
      Publik: 200

Ahlafors hemma blev en spännande historia.

Det är gästerna som börjar bäst,och har ett stort bollinnehav. Trots detta står vi upp bra och förutom ett par chanser så skapar de ej så mycket. Efter som matchen går jämnar spelet ut sig och vi får lite mer att säga till om. Efter 25 min tar vi ledningen genom Izzu efter ett fint förarbete av Oscar på kanten. Sedan händer inte så mycket mer i första halvlek. Andra halvlek är ganska lätt att sammanfatta. Ahlafors har mycket boll men fastnar hela tiden på sista tredjedel utan att oroa. Vi kontrar hela tiden i farliga omställningar där vi kunde gjort både ett och två mål till.

Jag är mer än nöjd med försvarspelet denna match och alla killar ska ha en eloge för sitt uppoffrande spel.