Ahlafors IF - Kungshamns IF

Anders Ralbring   78" Anders Ralbring
Erik Andréasson

Publik: 153

Nya viktiga poäng på spel borta mot Ahlafors som var placerade precis över kvalstrecket.

Vi startar matchen med att få en straff redan efter 2 min efter att Robin blivit kapad när han var på väg igenom, tyvärr kan vi inte förvalta straffen utan den slås vid sidan av mål. Efter detta är det som om hela laget får en mental kollaps, vi kommer helt fel i både presspelet och markeringsspelet. Sen har vi inte ens hjärta att ta kamperna som blir på plan, rent bedrövligt var ordet. Som tur är för oss så missar Ahlafors de flesta av alla målchanser de skapar, plus att Matte gör många bra räddningar. Och vi ska vara nöjda med att ligga under med bara 0-2 efter 35 min.Sista 10 min av halvleken jämnar det väl ut sig lite och vi får till ett ströanfall som Robin fint förvaltar efter förarbete av Jesper och vips så är det 1-2, ett resultat som med KIF ögon vi var väldigt nöjda med i halvtid.

I halvlek bestämde vi att vi skulle ligga lägre i försvarspelet  och gå framåt när tillfälle gavs, och faktum är att det blev en rejäl höjning av kvalitet. Vi lyckas kvittera efter 10 min av andra och när de sedan drog på sig en utvisning med 20 min kvar så trodde nog de flesta att vi skulle kunna få med oss minst en poäng hem. Tyvärr så blir vi lite övermodiga efter utvisningen och trycker på med lite för mycket folk, vilket resulterar i många bra omställningslägen för Ahlafors. Med fem minuter kvar får Ahlafors en frispark på mittplan som de slår in i vår sextonmetare där är vi fem mot tre och ändå vinner de två dueller och gör sitt segermål. Just då kändes det väldigt surt eftersom vi lyckats komma tillbaka från 0-2 plus att vi var en man mer. Men sett till hela matchen var det nog ett rättvist resultat. Nu måste alla knyta näven och ta tag i sig själva till nästa match och förstå att fotboll är en fysisk sport där man måste både springa och använda kroppen i närkamper.

Matte är den ände som får godkänt den här matchen.