Tanums IF - Kungshamns IF

Albin Mattsson   42" Albin Mattsson
Lucas Göransson

Publik:

Tisdag kväll och dags att kicka igång DM matcherna, motståndare för dagen Tanums IF som huserar i Div 6. Tanken inför matchen var att rotera runt på lite killar så att alla får spela matcher och känna på hetluften. Så det var praktiskt taget en helt ny elva som klev ut på planen idag. Matchen blir en riktigt rolig historia, vi rullar boll bra längs backen, är mycket löpvilliga, backarna fyller på bra på kanterna och vi har mycket folk i boxen, vilket resulterar i många mål och bra spel. Det ska sägas att Tanum nog inte är det vassaste laget vi kommer att möta i år, men 9 mål gör man inte hur lätt som helst oavsett motstånd. Så alla ska ha en stor eloge att ni tar en sån här match på allvar, och kör enda in i kaklet i 90 min. Jag vill gärna framhålla våra juniorer också Lucas Göransson, Albin Mattson och Sebastian Roos, som alla tre går in och gör en mycket bra insatts. Planens dominant var annars Fredrik Andersson som gör 2 mål och 3 ass. Ett plus även till Erik Andreasson som gjorde 3 st baljor och Niclas Talp som styr och ställer i de bakre leden.