Kungshamns IF - IFK Strömstad

Fredrik Andersson   59" Amandus Andersson
Anders Ralbring

Publik: 50

Dags för avgörande Dm-match mot IFK Strömstad där oavgjort skulle räcka för avancemang till kvartsfinal. Vi fick som vanligt (de sista tre matcherna) stuva om lite i laget pga diverse orsaker. Men så här på försäsongen kan det vara positivt att testa lite olika formationer. Kan inte ofta nog påpeka hur viktigt det är med en bred trupp. Vi startar matchen riktigt bra första 20 min, vi lyckas gång på gång spela oss förbi deras första press med ett och två tillslag, vilket ger oss stor spelyta för vårt mittfällt och anfall. 1-0 kommer redan efter 5 min genom Jimmie, fint framspelad av Felix. Nu trodde iallafall jag att det bara skulle rulla på, men istället gör Strömstad 1-1 på en lång boll som vår backlinje lite tafatt ej lyckas få bort. Vi fortsätter att dominera trots detta och vi gör 2-1 i 20min genom Adam J, och har även en handfull lägen att öka på ytterligare, men 2-1 står sig halvleken ut.

I andra halvlek går vi ner oss i tempo och passnings kvalitet, en kvart in i halvleken gör strömstad 2-2 på en frispark, där vi åter igen är passiva i egen sextonmetare. Efter det målet spelar vi riktigt dåligt under en 20 min period, vi släpper inte till så mycket bakåt men vi slarvar väldigt i passningspelet och skapar inte mycket framåt heller. Sista 10 min hittar vi tillbaka till spelet vi vill se och vi får in ett par bollar till genom Adam J och Izzu till slutresultatet 4-2. En okej match inte mer, men vi vinner och avancerar till kvartsfinal.