Kungshamns IF - Smögens IF

Mikael Feldt
Robin Wickins
Kevin Karlsson

Långfredag solsken och match mot smögen (Henrik Gotten Karlssons minnes match). De yttre förutsättningarna var perfekta för en bra fotbollsmatch, men i laget var vi tvungna till en hel del ommöbleringar som störde lite. De killar som får chansen från start gör det bra, men vi har svårt att få till det fina flytet i passningsspelet och det går lite för långsamt och blir lite för omständigt. Det märks på truppen att vi har en hård period med träning bakom oss, det är just nu många sega ben och de allra flesta dras med små skavanker. Jag tycker ändå att vi gör en helt ok match. Vi släpper till mycket lite chanser bakåt, och skapar tillräckligt framåt för att vinna till slut. Smögen/Kif skall också ha en eloge för att de står upp så bra som de gör, trots att de har många unga killar i laget.