Kungshamns IF - Munkedals IF

Amandus Andersson
Andreas Escudeiro
Anders Jörgensen

DM-match mot Munkedal, som är en av favoriterna i årets div 5. I första halvlek har vi ett kraftigt spelövertag, men Munkedal backar hem med hela laget och gör det väldigt trångt för oss, särskilt på sista tredje del. Vi skapar ändå några hyfsade lägen på inspel från kanterna men vi får inte till avsluten riktigt. Vi tyckte på bänken att vi skulle haft lite mer tålamod med den avgörande passen och mera kantbyte för att dra isär Munkedals försvar denna halvlek,  som slutar 0-0. Andra halvlek fortsätter som den första med stort bollinnehav för oss och Munkedal som försöker vinna boll och ställa om snabbt med en långboll i djupled. Vi visste att tiden talade för oss och att de skulle tröttna ju längre matchen gick, och när Adam gör 1-0 öppnar matchen upp sig. Vi får mer och mer yta att operera på och skapar några fina lägen. 2-0 kommer ändå lite slumpartat genom att Erik tar bollen framför fötterna på deras målvakt (Vaket av Erik). Som helhet en bra insats mot ett svårspelat motstånd. Vi släpper inte till något bakåt och skapar tillräckligt för att vinna. Alla 15 gör en gedigen match idag.