Kungshamns IF - Lysekils FF

Emil Ingvarsson
Mikael Feldt

Publik:

Då var det dags för match igen denna gång mot LFF,andra matchen i DM och tredje matchen på sex dagar. Tycker att vi gör en stabil insatts även denna match, första 30 min är riktigt bra. Det är även under denna period målen kommer. Freddan gör 1-0 (Erik) och 2-0 (Jimmie). Jimmie gör 3-0 på ass från Erik. Vi rullar på bra och skräms inte av deras höga press, utan visar bra tålamod. När vi spelat förbi första pressen har vi mycket yta att trilla boll på. Anders, Felix och Jimmie kan ofta vända upp i denna yta och spela vidare upp mot forwards trion.

Efter 30 min och 3-0 blir vi lite för bekväma och resten av matchen spelar vi på ungefär 70% av vår kapacitet. MEN MEN det är fullt förståligt att alla är lite slitna både i huvud och kropp efter som sagt tre matcher och två hårda träningar på sex dagar. Det som glädjer oss ledare mest hitills förutom det fina spelet är självklart att Matte fått hålla Nollan 3 matcher i rad, plus att backlinjen med Talp, Berntsson, Nurmi och Adam går från klarhet till klarhet. Alla får godkänt även idag med extra plus till Talp och Berntsson.