Kungshamns IF - Gullbrandstorp AIS

Markus Ingvarsson
Andreas Escudeiro
Sebastian Roos

Sista träningsmatchen innan serien spelades mot Gullbrandstorp från Halmstad.

Vi gör en bra match och skapar otroligt många fina lägen, det var bra tempo i passningsspelet, vi hade bra rörelse utan boll, vi varierade spelet med korta pass och längre bollar i djupled. Kantbytena fungerade också bättre denna match vilket gjorde det svårt för deras backlinje. Bakåt var det stabilt och vi släppte inte till någon riktig målchans på 90 min. Det ända lilla minuset är att vi måste ha mer skärpa i avsluten. Vi skapar otroligt mycket chanser och trots att vi vinner med 6-0, + att deras målvakt gör en bra match, är vi inte riktigt nöjda med den detaljen. Jag vill framhålla vårt mittfält denna gång (Anders A, Jimmie, Felix) som gör en mycket bra match, och ett extra + till Alex B som åter igen gör stabil insatts i de bakre leden.