Kungshamns IF - Grebbestads IF

Jimmie Larsson - Anders Augustsson
Fredrik Luvenberg
Robin Eriksson - Tobias Luvenberg - Erik Andréasson
Felix Hansson                                                                           50" Anders Augustsson
Izudin Velic
William Nurmi
Markus Ingvarsson
Amandus Andersson     Publik: 500

DM-finalen mot Grebbestad blev en välspelad match och jag tycker vi stod upp bra första 30 min, där vi var minst lika bra som dom. Sista kvarten i första halvlek får vi dock en svacka och tyvärr blir vi straffade hårt under denna period då GIF gör alla sina tre mål. I den andra halvleken försöker vi flytta upp positionerna lite och i den 55 min lyckas vi reducera till 1-3 genom Tobbe. Men närmare än så kom vi inte denna kväll. Det var framförallt tempot som var den stora skillnaden mellan lagen och att GIF var något resolutare i de båda straffområdena. Det är alltså små saker som skiljer oss åt och jag tycker att killarna visar att det finns mycket talang i truppen. Vi gratulerar Grebbestads IF och deras härliga publik till DM segern, och så blickar vi framåt mot Viken matchen på lördag då vi hoppas att vår underbara publik inklusive den frejdiga ungdoms klacken kommer tillbaka och stöttar oss i vår kamp att nå div 3.