Grebbestads IF - Kungshamns IF

Andreas Escudeiro
Mikael Feldt
Emil Ingvarsson

Då var träningsmatcherna äntligen igång! Vår första drabbning för året var mot
Grebbestads IF, fjolårets seriesegrare i Div 4. Vårt mål med matchen var att spela vårt egna spel längs backen med få tillslag och högt tempo, samt att få ett kvitto på hur vi ligger till konditionsmässigt.
Det blev faktiskt än rätt så väl spelad match, trots en hård och hal plan. GIF vill ju precis som vi rulla boll längs backen, och de har ett kvickt och spelskickligt lag.

Vi i ledarteamet tycker nog att oavgjort var ett rättvist resultat sätt till hela matchen och målchanser.

Vi var mycket nöjda med hur laget uppträde denna match och alla gör en helgjuten laginsats. Måste ändå ge ett extra plus till Felix (Fellan) Hansson och Alexander Berntsson som båda höjde sig än aning över mängden.