Kungshamns IF - IF Viken

William Nurmi
Emil Ingvarsson
Alexander Bickel     Publik: 125

1-1 mot Viken hemma innebär att vi är klara för div.3 nästa säsong, men det satt riktigt hårt inne och första halvlek var Viken det klart bättre laget. Jag vet ej om det var underskattning eller om vi var fysiskt trötta efter DM-finalen i onsdags eller en kombination av de två. Viken ledde hur som helst fullt rättvist i paus med 1-0. Vi pratade i halvlek om att ha en helt annan inställning till matchen i andra och visst blev det bättre. Kvitteringen kom genom Jimmie efter 60 min ungefär och jag tycker att vi har ganska bra koll på händelserna efter det. Det enda farliga bakåt var när Viken fick en straff efter att bollen olyckligt studsat upp på en hand i målområdet men den kniper Matte och blir därmed matchhjälte. Tilläggas bör att trots att vi var missnöjda med spelet denna dag så hade vi 21-5 i skott på mål och vi lyckades med vårt stora mål att vinna serien och för det ska killarna ha en stor eloge.