IF Viken - Kungshamns IF

Jimmie Larsson - Fredrik Andersson - Izudin Velic
Amandus Andersson   45" Fredrik Andersson
Erik Andréasson   63" Niclas Talp
Andreas Escudeiro                                                           77" Izudin Velic

Niclas Talp
      Publik;

Match i Åmål mot IF Viken denna varma pingstafton. Matchen spelades på Rösevallen som var i riktigt dåligt skick. Vi var också lite sena upp mot vad vi skulle vilja, men det var bara att gilla läget. Vi har det lite jobbigt första kvarten av matchen och släpper in ett mål redan efter 4 min. Efter det börjar benen och huvudet vakna mer och mer på våra killar och vi dikterar mer eller mindre villkoren resten av matchen. Anders A kvitterar i 38 min genom en vilje insats, där han hänsynslöst slänger säg fram i straffområdet och trycker in bollen. Jimmie gör både 2-1 och 3-1 i andra halvlek, det sista kom på en vacker frispark i bortre krysset. Det enda tråkiga denna dag var Talps utvisning, där jag tycker att domaren gör en riktigt dålig insats. Först blir han kapad mitt framför linjeman som väljer att vinka inkast åt IF Viken, efter en stunds konfererade mellan Hd och Ad väljer man att blåsa frispark till KIF men ger Talp hans andra gula för olämpligt uppträdande. Mycket märklig situation som lätt hade kunnat undvikas om domare gett oss vår rättmätiga frispark direkt, tror nog ingen hade protesterat mot det. Vi i ledarteamet är otroligt nöjda med killarna som åter igen gör en bra match på en mycket svårspelad plan (taktik månne?) Nu fortsätter vi vara ödmjuka och jobbar hårt fram över. Alla 14 spelare inkasserar överbetyg i dag.