Vallens IF - Kungshamns IF

William Nurmi
Markus Ingvarsson
Amandus Andersson     Publik: 53

Första 30 min mot Vallen är något av det bästa vi presterat i år. Det kändes som vi var en man mer än dem. Vi rullar bra i backlinjen med bra tempo och tålamod, mittfältet har bra rörelse och är hela tiden spelbara. Även i frontlinjen är alla tre på spelhumör och ställer till stor oreda för Vallens försvar. Vi lyckas även göra tre mål under denna period två genom Erik och ett av Jimmie. Sista 15 min drar vi ner på tempot lite men det är fortfarande stabilt. Tyvärr reducerar vallen till 1-3 efter 35 min en situation som föregås av en solklar ruff när vår spelare skall ta bort bollen. I andra halvlek har vi bra koll på händelserna och vi fortsätter skapa lägen framåt. Robin trycker dit 4-1 målet i 74 min och allt känns klart. Tyvärr gör Vallen sedan mål direkt på avspark genom ett väl avvägt skott. Efter det spelar mer eller mindre bara av matchen på slutet och kan inkassera ännu en skön seger.