Kungshamns IF - Vallens IF

Andreas Escudeiro
Mikael Feldt
Viktor Kirsby

Hemma match mot Vallen i omg 6. Det brukar av tradition bli täta målsnåla tillställningar och denna match var inget undantag. Vi startar lite trögt och har dålig rörelse och tempo första kvarten. Vallen får mycket fasta situationer på oss, men det är bara vid ett tillfälle det blir lite farligt. Det är när deras forward nickar strax utanför Mattias stolpe vid ett långt inkast. Allt eftersom tar vi över matchen och efter 20 spelade min får vi bra tryck med flera hörnor och frisparkar i farliga lägen som följd. Vi fortsätter att trycka på och spela bra resterande del av halvleken, men Vallen är välorganiserade i försvarsspelet och släpper till väldigt lite, så halvleken slutar 0-0. Den andra halvleken fortsätter som den första slutar, med mycket boll innehav av KIF, och bra försvarsspel av Vallen. Det skall dröja tills den 70 minuten innan Bickel spräcker nollan med ett fint placerat skott, oj vad skönt det kändes. Det blev ännu bättre när Freddan krutade in 2-0 i 84 min, då kändes matchen i hamn.

Som helhet en genuin laginsats av oss mot ett svårspelat Vallen, vi släpper knappt till något bakåt och skapar en hel del chanser framåt. Kul att vi spelar så bra i backlinjen med ett helt nytt mittlås, Jimmie & Emil.