Kungshamns IF - Svarteborg

Markus Ingvarsson
Sebastian Roos
Denis Licina     Publik: 150

Ångvälten rullar på! Seriesegern var säkrad sen tidigare, frågan var hur motiverade vi skulle vara denna kväll? Svaret skulle bli hur mycket motivation som helst. Jag tycker killarna visar direkt från start att här blir det åka av, vi drar upp det ena anfallet efter det andra vi har bra tempo i passningsspelet och härlig rörelse, vi drar isär Svarteborg både på längden och bredden. Därför kommer deras ett noll mål väldigt ologiskt efter ca 20 min. Men vi slås inte ner av det minuten efter är det kvitterat och Erik Andreasson show drar igång med tre mål i första halvlek = äkta hattrick, hatten av för Erik. Vi leder således med 3-1 i halvlek. I andra halvlek fortsätter vi spela ut och Erik gör sitt fjärde mål för kvällen. Vi skapar många lägen att göra ytterligare mål plus att vi drar en straff i ribban men matchen slutar med 4-1 vinst. Måste sägas att alla gör en fantastisk insats denna kväll, och vi i ledarstaben kan inte annat än att applådera åt eran inställning och härliga spel. Tillägas bör att hela 8 man var indisponibla av olika anledningar, bred trupp var ordet.
FORZA KIF