Svarteborg/Dingle IF - Kungshamns IF

Andreas Escudeiro
Erik Andréasson

Anders Jörgensen Publik:

Då var det dags för match mot Svarteborg, en av säsongens svåraste bortamatcher. Den spelades på Skogsvallens gräsplan, som för övrigt sett var helt ok! Med tanke på att vi ej varit på gräs i år så spelar vi riktigt bra. Det är väl egentligen bara första kvarten som vi hade lite problem att acklimatisera oss.

Första halvlek tycker jag är jämn, vi lyckas bra med att döda ytan framför deras anfallare, det enda som oroar var alla fasta situationer som de får på vår planhalva. Vi försöker även rulla boll och skapar några halvchanser men halvleken slutar 0-0.

I andra halvlek när Svarteborg tröttnat lite, får vi mer ytor att rulla på, när vi sedan gör
1-0 genom Freddan känns det riktigt bra. Men sen blir vi bekväma i en tio minuters period, och Svarteborg lyckas här vända matchen till deras fördel med två snabba mål. I detta läge visar killarna vilken otrolig moral de har i år. Med kvarten kvar lyfter vi oss igen och börjar mala ner Svarteborgs defensiv, något som ger resultat i 91min när Anders Augustsson trycker in 2-2. Sett till hela matchen ett rättvist resultat enligt mig.