Kungshamns IF - Stigen/Ellenö

Jimmie Larsson - Anders Augustsson
Felix Hansson
Johnny Arvidsson - Fredrik Andersson - Erik Andréasson
Anders Ralbring                                                                   62" Alexander Berntsson
August Vallström   67" Mattias Jansson
Rickard Sivertsson
Sebastian Persson
Denis Licina     Publik: 100

Det var ett sargat KIF som på fredagskvällen tog emot Stigen/Ellenö.
Inte mindre än 9 spelare var otillgängliga av olika anledningar.
Det har varit årets styrka, den breda truppen, för när vi innan match listade dom spelare som saknades hade vi där ett lag som helt säkert hade varit ett topplag i fyran. Matchen inleddes med hög press av Stigen, och det såg ut ungefär som i vårens möte. Även i den matchen hade vi stor frånvaro, så det fanns många likheter. Stigen var det något hetare laget inledningsvis, men vi visste att dom inte skulle orka den pressen i 90 minuter.
Det kändes hela tiden som att vi kunde lägga in en högre växel om det behövdes, och exakt så blev det. När Stigen gör 1-0 på en försvarsmiss ökar vi tempot och lyckas kvittera innan pausvilan. I andra halvlek har vi tempot med oss ut, gör 2-1, och sedan bevakar vi ledningen.
En stor eloge till hela laget och ett extra plus till tvåmålsskytten Jimmie samt det nykomponerade mittbacksparet Alex och Jocke. Det känns också skönt att vi har full poäng efter att seriesegern säkrats. Vi har ju ett ansvar gentemot andra lag i serien att göra vårt bästa även dom sista matcherna, och flera lag hörde av sig under fredagskvällen och tackade för detta. Starkt jobbat killar.