Stigen/Ellenö - Kungshamns IF

Markus Ingvarsson   38" Felix Hansson
Alexander Bickel
Andreas Escudeiro

Härligt med seger trots att ett flertal fick kasta in handduken p.g.a. sjukdom..Några utav de som var med bar också på sviter av förkylning,.men vi bet ihop och krigade till oss tre pinnar.

Första halvlek startar vi dåligt med okoncentrerat passningsspel och vi ligger lite fel i positionerna..Stigen gör 1-0 efter fem minuter på en retur som vi inte lyckas plocka bort..Efter en 20.min börjar vi få upp farten och tar över matchen, vi har mycket boll på deras planhalva och vi skapar ett par tre hyfsade lägen, men 1-0 står sig halvleken ut. Vi pratade i halvlek om att ha tålamod och att vi måste ha bredd i spelet + att vi måste ha fler löpningar från forwards.

I andra halvlek parkerar vi mer eller mindre på deras planhalva där vi har ett stort bollinnehav. Men vi får vänta tills 75 min innan Anders kvitterar, då hade Stigen även hunnit med att få en man utvisad. Vi väljer att gå ner på trebackslinje, flytta upp laget ytterligare och gå för vinst. Det kändes otroligt skönt när Adam gör 1-2 i 86 min och segern är i hamn.

Bäst på planen denna kväll var Anders Augustsson.
Vi tackar även Stigen som har lagt upp lite bilder från matchen.
Dessa hittar du -HÄR-