Kungshamns IF - Ödsmåls IK

Andreas Escudeiro
Peter Mattsson

Publik: 100

Tror inte att jag varit med om en turbulentare vecka en den här! Tio man indisponibla av olika orsaker inför matchen mot Ödsmål. Dessutom var både Johnny och Erik krassliga och Jimmie halvskadad och tvingades utgå efter bara 8 minuter. Men jag har sagt det förut, vi har en stor och jämn trupp, och vi lyckades trots mycket huvudbry få ihop ett riktigt bra lag. Det var väldigt roligt att se att de som fick chansen verkligen tog den.

Om vi ska prata om själva matchen tycker jag att vi dominerade fullständigt i 90 min. Vi rullade boll bra och hade bra rörelse. Det enda som lät vänta på sig var målen då vi inte hade rätt skärpa i avsluten. Det stod trots massivt bollinnehav och flertalet klara lägen 0-0 i halvlek. Känslan var att det skulle lossna i andra och det gjorde det. Tobbe höll sig framme två gånger om, först på huvudet och sen forcerade han in 2-0 från nära håll. Sista 10 min flyttade Ödsmål fram mycket folk och lyckades reducera till 2-1 som blev slut resultatet. Den här matchen borde enligt mig och så som det såg ut inte behöva bli spännande. Men vi är inte tillräckligt heta framför mål just nu och det är något vi får jobba på. Försvarsspelet över hela banan var däremot klockrent.