Kungshamns IF - Lysekils FF

Andreas Escudeiro
Erik Andréasson

Mattias Jansson Publik: 200

LFF stod som motståndare i tredje omgången av serien, ett Lysekil som åkte redigt på pumpen med 0-7 mot Svarteborg i sitt senaste framträdande. Det var laddat i omklädningsrummet, vi visste vad som behövdes för att vinna, vi visste att LFF skulle kämpa med näbbar och klor för att undvika en liknande match som senast. Alla var införstådda med vikten av ett snabbt rörligt spel med fokusering på passningsspelet.

Tyvärr så var detta som bortblåst när matchen startade, vi lyckades som tur var göra 1-0 genom Freddan i 6 min. Sedan hände inte mycket av värde resten av matchen, förutom en himla massa felpass. Vad detta berodde på vet jag inte riktigt, men ett svar kan vara att flertalet av killarna inte var fysiskt redo för match efter förkylningar m.m. Vi kan så otroligt mycket bättre än så här, och det hoppas vi få se mot Svarteborg i nästa omg, det kommer att krävas om inte annat.

För övrigt skall tilläggas att försvarsspelet över hela banan fortfarande fungerar bra, och att det viktigaste var tre pinnar, och det fick vi.