Kungshamns IF - IFK Lane

Johnny Arvidsson - Anders Augustsson
Jimmie Larsson
Robin Eriksson - Tobias Luvenberg - Erik Andréasson

Izudin Velic                                                                   79" Niclas Talp
Fredrik Andersson
Markus Ingvarsson
Amandus Andersson
Adam Johansson     Publik: 150

Lane på hemmaplan skulle visa sig bli en svår nöt att knäcka. Och det efter en första halvlek som var riktigt dålig med våra mått mätt. Jag sammanfattar halvleken så här. Tempot var dåligt, rörelsen obefintlig, passningsspelet kass. Som tur var så försvarade vi oss ändå bra och låg bara under med 0-1 i halvlek. Jimmie fick även ett målbortdömt som såg väldigt tveksamt ut, och Tobbe hade lyxen att bränna ett friläge. Jag tror att alla kände i halvlek att vi kan ju så mycket bättre. För när domaren blåste igång andra halvlek så såg det ut som ett helt nytt lag. Efter bara ett par minuter var det kvitterat genom Anders (ass Robin) och ytterligare 5 min senare gör vi 2-1 genom Tobbe (ass Izzu). Och helt plötsligt hade vi vänt på steken. Vi fortsätter att spela bra fram tills kvarten kvar då vi ger över initiativet till Lane igen. Efteråt kändes det väldigt skönt att vi bärgade 3p trots en svajig insats. Men killarna har en härlig moral och man kan inte begära att de ska prestera på topp alla matcher.